Felanmälan

Har värmen slutat fungera i din lägenhet, en lampa slocknat i trapphuset, eller går det inte att stänga en dörr till miljöhuset? Då kontaktar du Felanmälan på HSB. Föreningen anlitar HSB som förvaltare och felanmälan skall i första hand ske till dem. Styrelsen kan, och ska inte, göra allasådana saker själva.

Vid akuta ärenden kvällar och helger kan ni kontakta Securitas störningsjour. Vi ber er använda denna tjänst med eftertanke för att undvika onödiga jourkostnader. Gäller ärendet en skada som du som bostadsrättsägare ansvarar för kan föreningen komma att ställa krav på dig i efterhand.

Felanmälan HSB

Hemsida
Felanmälan


E-post
info.molndal@hsb.se


Telefon
031-776 84 00
Vardagar 09:00 - 12:00 och 13:00 - 15:00

Akuta ärenden övriga tider

Securitas
010-470 53 01

Med akuta ärenden avses t.ex:

  • Värme- och vattenbortfall
  • Strömavbrott (dock ej byte av proppar eller elbortfall i delar av lägenheten)
  • Akuta stopp i avlopp
  • Vattenläcka

Uppge namn, adress, bostadsrättsföreningens namn och varför du ringer.

Vid brand eller personskada

Nödnummer
112